Indryk jobannonce

BFA søger engageret og dedikeret teamleder

Ansøgningsfrist:
18. jun 2021, 12:00

Arbejdssted:
København

Klik her for yderligere information

BFA søger engageret og dedikeret teamleder

Om stillingen

Engageret og dedikeret teamleder – er det dig?

Vi søger en engageret og dedikeret teamleder til at stå i spidsen for et helt nyt besøgsteam. De næste to år skal teamet inspirere og motivere arbejdspladser til at sætte ekstra fokus på det forebyggende arbejdsmiljøarbejde. Det er en vigtig og spændende opgave, som vi glæder os til at sætte i gang. Og du kommer til at spille en central rolle i forhold til at vi lykkes med opgaven, og derfor har vi høje forventninger til dig.

Du skal stå i spidsen for at etablere vores kommende besøgsteam og udvikle aktiviteter, der skal støtte op om teamets besøg på arbejdspladserne. Teamet og de øvrige aktiviteter skal inspirere og motivere arbejdspladser til at arbejde aktivt med at forebygge og reducere væsentlige belastninger i arbejdet. Aktiviteterne skal forbedre det fysiske arbejdsmiljø og det psykiske arbejdsmiljø indenfor krænkende handlinger (vold, mobning og krænkelser) samt ubalance i opgaver, indflydelse og udviklingsmuligheder.

Dine opgaver:

Vi har store forventninger til vores kommende teamleder og der venter en række vigtige og spændende opgaver:

  • Du skal opbygge et team, der består af 5 besøgsteamkonsulenter, som får til opgave at besøge arbejdspladser og inspirere dem i det forebyggende arbejdsmiljøarbejde.
  • Du skal udarbejde drejebøger/koncepter for de arbejdspladsrettede besøg i samarbejde med besøgsteamkonsulenterne.
  • Du skal sparre med besøgsteamets konsulenter om de enkelte arbejdspladsrettede besøg og lejlighedsvist medvirke i gennemførelsen. En del rejseaktivitet kan forekomme.
  • Du skal stå i spidsen for arbejdet med at vurdere hvilke af BFAs forebyggende materialer og værktøjer, der kan anvendes ved de arbejdspladsrettede besøg til at forebygge de udpegende områder og i samarbejde med BFAs konsulenter vurdere, om de skal justeres eller suppleres med andet materiale.
  • Du får ansvar for planlægningen af aktiviteter fx webinar, film, hotline mv., som kan støtte op om de arbejdspladsrettede besøg og medvirke til forankring på arbejdspladserne.
  • Du skal sikre at der bliver fulgt op på de arbejdspladsrettede møder i form af evalueringer
  • Du skal sammen med vores kommende journalist sikre markedsføring af de arbejdspladsrettede besøg samt sikre, at arbejdspladsernes erfaringer herfra bliver formidlet videre.
  • Du skal være leder for besøgsteamets konsulenter og journalist og referere i det daglige til sekretariatschefen.
  • Du skal sikre løbende inddragelse, afrapportering til BFAs politiske bagland.
  • Du er levende interesseret for arbejdsmiljø – både det fysiske og det psykiske og har relevante kompetencer i relation hertil. (F.eks. arbejdsmiljø-, psykologfaglig kompetence eller kompetencer indenfor fysisk arbejdsmiljø).
  • Du har ledelseserfaring og kan sikre fremdrift og markante resultater.
  • Du har en relevant uddannelse f.eks. som psykologi, ergonomi, arbejdslivsstudier eller lign.
  • Du har stærke relationskompetencer både i forhold til at opbygge stærke relationer internt til BFAs organisationer og til repræsentanter fra de arbejdspladser, som skal modtage vores tilbud.
  • Du er god til at planlægge, så der skabes et overblik for alle og et stabilt og roligt produktionsflow.
  • Du har stor viden og erfaring fra teori og praksis med facilitering og er selv veltilpas i rollen som procesfacilitator og mødeleder.
  • Du har gerne en bred viden og erfaring med psykiske og fysiske arbejdsmiljøproblematikker.
  • Du har viden om at arbejde i en politisk styret organisation og om MED-systemet mv.
  • Du er fagligt reflekteret og vil bidrage til BFA-sekretariatets faglige udvikling.

Om os:

BrancheFællesskabet for Arbejdsmiljø for Velfærd og Offentlig administration udvikler inspirationsmateriale, vejledninger og information og afholder træf og konferencer, så ledere, arbejdsmiljørepræsentanter og medarbejdere kan skabe et godt arbejdsmiljø.

Branchefællesskabets aktiviteter retter sig mod arbejdspladser indenfor social- og sundhedssektoren, undervisnings- og forskningsområdet og offentlig administration. Det er fx hospitaler, skoler, universiteter, børnehaver, hjemmepleje mv.

Du kommer til at Vi holder til i Branchefællesskabets sekretariat centralt beliggende i Studiestræde i København. Sekretariatet består af 2 administrative medarbejdere, 4 konsulenter, 4 studentermedhjælpere og 1 sekretariatschef. I de kommende to år skal der, ud over en teamleder, ansættes 5 besøgsteamkonsulenter og en journalist. Vi er en engageret og travl arbejdsplads, som hjælper hinanden i dagligdagen og har en uformel omgangsform og arbejder selv for et godt arbejdsmiljø.

De næste to år skal BFA understøtte arbejdspladserne i deres forebyggende arbejde indenfor ergonomi, krænkende handlinger samt ubalance i opgaver, indflydelse og udviklingsmuligheder. Det sker som en udløber af Trepartsaftalen om prioriterede nationale mål for arbejdsmiljøindsatsen.

Dine ansættelsesforhold:

Tiltrædelse snarest muligt. Der er tale om en midlertidig ansættelse, der løber over to år. Løn og øvrige vilkår fastlægges efter overenskomst mellem respektive organisation og KL samt lokalaftale.

Vil du vide mere:

Du er velkommen til at kontakte sekretariatschef Peter Klingenberg på tlf. 20906814 eller [email protected] eller projektleder og tillidsrepræsentant, Mads Kristoffer Lund på 20 90 68 29 eller [email protected] for yderligere oplysninger. Du kan også besøge www.arbejdsmiljoweb.dk/om for mere information om os.

Etableringen af besøgsteamet sker som en del af Trepartsaftalen om prioriterede nationale mål for arbejdsmiljøindsatsen, der skal sikre et mere sikkert og sundt arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Trepartsaftalen kan læses på bm.dk.

Ansøgning:

Send din ansøgning til BFA-velfærd og Offentlig administration, på e-mail til råds- og projektsekretær Terese Thomsen på [email protected]

Ansøgningsfrist er den 18. juni, kl. 12.00. Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler den 23. og 24. juni og anden samtale den 28. juni, begge samtaler i København. Der vil blive anvendt test mellem første og anden samtale.

Husk at fortælle, at du så opslaget på A4 Job