DUF – Dansk Ungdoms Fællesråd, der er paraply- og interesseorganisation for 78 børne- og ungdomsorganisationer, søger en ny administrationschef til tiltrædelse hurtigst muligt. Du bliver chef for vores administrationsafdeling med seks ansatte. Som administrationschef bliver det din opgave at sikre de administrative rammer, som er helt afgørende for, at DUFs medarbejdere kan opnå resultater, uanset hvilket område de arbejder med. Nogle dage kræver det stor regnskabsforståelse og en fast hånd på økonomistyringen, mens andre dage kræver hurtig og lavpraktisk handling, når der er sprunget et vandrør i kælderen. Du får altså en spændende arbejdsdag, hvor der er brug for mange kompetencer og en alsidig tilgang til de mange forskellige opgaver.
Du får ansvaret for DUFs administrative set-up, herunder:
- HR-området - kontrakter, persondataforordning, SU-møder, pensionsordninger mv.
- Økonomistyring - årsregnskaber, puljeregnskaber, budgetlægning, likviditetsstyring og forvaltning af midler
- Leverandøraftaler, forsikringsaftaler, banker og revisionsfirma
IT - driften af husets IT, aftale med hostingfirma mv. - Ejendomsdrift - sikre vedligeholdelse af ejendommen, kontakt til havemand/rengøring og vores lejere på 2. sal.
- DUFs tipsadministration, der hvert år uddeler ca. 130 mio. kr. i driftsmidler til børne- og ungdomsorganisationer
- Planlægning af det årlige delegeretmøde
- Rådgivning af medlemsorganisationer inden for diverse administrative emner
- DUF bruger Microsoft Dynamics C5 som regnskabssystem, hvilket vil være en fordel, hvis du har kendskab til.
Du vil blive en del af en dynamisk og ungdommelig arbejdsplads, hvor 40 medarbejdere brænder for DUF og det frivillige foreningsliv.
Om dig:
Fagligt:
- Du har erfaring med udarbejdelse af regnskab og økonomistyring, gerne fra en organisation af en vis størrelse.
- Du har erfaring med regnskabsmæssig afrapportering overfor en offentlig myndighed.
- Du har erfaring med HR eksempelvis udarbejdelse af kontrakter og lign.
- Du har kendskab til eller erfaring med sagsbehandling, og de krav der følger af forvaltningsloven og offentlighedsloven.
- Du har gode forhandlingsevner og erfaring med indgåelse af kontrakter med eksterne leverandører.
- Det er en fordel, hvis du har erfaring med at være i en politisk styret organisation.
Personligt:
- Du kan se værdien i unges frivillige engagement, og det er en fordel, hvis du selv har været engageret i det frivillige foreningsliv.
- Du har en usnobbet tilgang til opgaveløsningen og er først og fremmest drevet af at få problemer samt opgaver løst.
- Du er pragmatisk, når jobbet kræver det, men kan samtidig være insisterende og vedholdende, når økonomien kræver det.
- Du kan tænke langsigtet og få øje på udfordringerne i god tid.
Ansættelsesvilkår:
Ansættelsen sker på fuld tid. Der må påregnes en vis fleksibilitet i forhold til aften- og weekendmøder. Stillingen refererer direkte til generalsekretæren. Løn efter aftale.
Tiltrædelse:
1. januar 2020 eller efter aftale.
Ansøgning:
Vedlagt CV skal sendes til [email protected] hurtigst muligt og senest den 9. december 2019 kl. 12. Vi indkalder løbende til samtaler og afslutter ansøgningsprocessen, når vi finder den rette.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til generalsekretær Morten E. G. Jørgensen på telefon 29 82 18 40 eller e-mail [email protected] eller nuværende administrationschef Jesper Kejlhof på telefon 60 20 14 02 eller e-mail [email protected].
DUF – Dansk Ungdoms Fællesråd er en paraply- og interesseorganisation for landsdækkende børne- og ungdomsorganisationer i Danmark. DUF fremmer unges deltagelse i foreningslivet og demokratiet. www.duf.dk.